MUSEUM DE KANTFABRIEK
HORST • ‘Klosjes garen dansen met duizelingwekkende snelheid om elkaar en om de doorn in het midden, als uitbundige jongelui rond de meiboom’.

Je stapt de textielindustrie van de vorige eeuw binnen; ratelende machines in een monumentale fabriek die de sfeer van de jaren dertig ademt. Je volgt een moderne museumpresentatie over de rijke textielhistorie in Horst en omgeving. Nergens in Nederland was de concentratie van thuisweverijen zo groot.
Het museum is ondergebracht in het gebouw van de Zuid Nederlandse Kantfabriek, de laatste nog werkende kantfabriek van Noordwest-Europa.

In Museum de Kantfabriek bevindt zich ook de grootste uitleenbibliotheek van Nederland op het gebied van textiel en textiele handwerken. Uitleen via internet is een extra service.
Het museum bruist van inspirerende activiteiten zoals workshops, cursussen, handwerkcafés en lezingen voor jong en oud.

Bijzonder voor groepen
Wilt u met uw vereniging of gezelschap eens een dagje zinvol en gezellig er op uit?
Museum de Kantfabriek heeft zich speciaal ingesteld en ingericht voor het ontvangen en rondleiden van groepen in een gezellige sfeer. Dit is na afspraak ook buiten de normale openingstijden mogelijk.
Openingsuren :
MA
DI
WO
DO
VR
ZA
ZO
Van 1 april tot 1 oktober geopend van 11.00-17.00 uur.
Van 1 oktober tot 1 april geopend van 13.00-17.00 uur.
Voor groepen zijn op afspraak ruimere bezoektijden mogelijk.
Americaanseweg 8
5961GP Horst, Nederland