CANADA-POLAND WAR II MUSEUM
ADEGEM • Het 'Canada War Museum' werd op 28 juni 1995 in Adegem opgericht door Gilbert Van Landschoot ter nagedachtenis van zijn vader die tijdens de 2e Wereldoorlog zijn leven te danken had aan de Canadese bevrijders. Het museum belicht de 2de Wereldoorlog zoals die in Vlaanderen werd beleefd. Dit bijzondere historische museum, uniek in Europa, is een eerbetoon aan iedereen die bij deze rimpel in de geschiedenis betrokken was. Bovendien heeft dit historische museum een heuse attractie: met een amfibievoertuig uit de 2e Wereldoorlog kunt u meevaren op het Leopoldkanaal en zelf beleven hoe de soldaten zich toen verplaatsten! Een bezoek aan de mooie Franse, Engelse en Japanse privé-tuinen is mogelijk, onder (gratis) begeleiding. In tearoom 'De Canadees' kunt u rustig napraten bij een hapje en een drankje.

Bron: UiTinVlaanderen.be

mail ons